لوگو تایپ یا لوگ مارک یا لوگو: تفاوت چیست؟

لوگو تایپ می خواهید یا نشان تجاری؟ ” این یکی از اولین سوالاتی است که هنگام جستجوی لوگو باید از خود بپرسید ، زیرا گاهی انتخاب سخت می شود. از این گذشته ، تفاوت چیست ، آیا هر دو فقط یک آرم نیستند؟ شما همچنین می توانید بین یک دیفندوفر یا یک گروتوس کبابی یکی را انتخاب کنید.

اگر تفاوت لوگو تایپ و لوگومارک را نمی دانید ، احساس بدی نداشته باشید. بسیاری از مردم به اندازه شما گیج شده اند – اگر قصد طراحی لوگو یا طراحی مجدد لوگو را دارید ، یک نگاه سریع به زیر بیاندازید تا ببینید آیا نام تجاری شما از لوگو تایپ یا نشان تجاری بیشتر سود می برد و چرا.

لوگو تایپ

تفاوت بین لوگو تایپ و نشان تجاری چیست؟

لوگو تایپ یک لوگو است که حول نام شرکت یا حروف اولیه آن قرار دارد ، در حالی که نشان تجاری یک لوگو است که در اطراف یک تصویر یا نماد متمرکز شده است. اصطلاح کلی لوگو به همه علائم نشان دهنده یک نام تجاری اشاره دارد. بنابراین ، هنگامی که یک طراح می پرسد آیا می خواهید لوگو تایپ یا لوگ مارک داشته باشید ، واقعاً می پرسند آرم متنی می خواهید یا آرم تصویر؟ همچنین لوگوها اغلب به عنوان علامت کلمه یا نشان نامه شناخته می شوند ، در حالی که لوگو مارک ها به عنوان آرم های تصویری یا نمادهای آرم نیز شناخته می شوند.

نمونه های لوگوتایپ را اینجای می بینید. لوتایپ موسسه بنان که در بالا آمده و لوگو تایپ آرایشگاه مردانه دلاور

لوگو تایپ

زمانی که خطوط بین آنها تار می شود گیج کننده است. بسیاری از لوگوها دارای متن و تصویر هستند. برخی از لوگوها دارای متنی هستند که یک تصویر را تشکیل می دهد. در واقع ، به نظر می رسد روند لوگو به هیبریدهای آزمایشی علاقه دارد که نمی توانند به عنوان یکی یا دیگری کبوترپوش شوند. در واقع ، سه انتخاب وجود دارد.

همچنین شایان ذکر است که اخیراً شرکت ها از بیش از یک آرم استفاده می کنند. گرایشی که به عنوان طراحی لوگوی متغیر یا واکنش گرا شناخته می شود ، توصیه می کند که بسته به محل قرارگیری لوگو ، تغییرات متفاوتی داشته باشید. به عنوان مثال ، ممکن است همان شرکت از لوگو برای سربرگ ایمیل خود ، نشان تجاری برای گوشه وب سایت تلفن همراه خود و ترکیبی برای یک بیلبورد بزرگ خیابانی استفاده کند. با داشتن چندین آرم ، می توانید بهترین لوگو را برای هر کجا که قرار داده اید انتخاب کنید.

بنابراین ، به طور خلاصه ، وقتی “لوگو تایپ” را می بینید “متن” می بینید ، وقتی “لوگو مارک” را می بینید “تصویر” می بینید و فراموش نکنید که می توان آنها را با هم ترکیب کرد. و وقتی از شما سوال شد که کدام را می خواهید ، به یاد داشته باشید که بسته به مکان و نحوه استفاده از لوگوی خود ، می توانید بیش از یک مورد را انتخاب کنید.

لوگو تایپ چیست؟

لوگوها شامل تمام لوگوهایی هستند که شامل متن یا حروف می شوند ، چه نام شرکت ، چه حروف اولیه (مونوگرام) و چه گاهی امضای شخص. یک لوگو تمایل به ارتقای شناخت نام دارد و با رویکردهای سنتی و رسمی بیشتر در مورد مارک تجاری همراه است.

موفقیت لوگو تایپ به میزان مطابقت سبک تایپوگرافی با هویت برند بستگی دارد. حروف مشکی و پررنگ نشان از یک برند قوی و پایدار دارند ، اما حروف خطی رنگارنگ و شل نشان دهنده یک شرکت سرگرم کننده و معمولی است.

این اشتباه را نکنید که فکر کنید لوگو تایپ ها “راحت تر” از سایر گزینه ها هستند. در واقع ، شما می توانید استدلال کنید که طراحی آنها دشوارتر از لوگومارک است: هر دو به انتخاب طراحی مانند ترکیب ، اندازه و رنگ نیاز دارند ، اما لوگو تایپ ها علاوه بر آن باید با انتخاب تایپوگرافی نیز برخورد کنند.


سفارش لوگو شخصی و شرکتی

لوگومارک چیست؟

برای نمادین شدن ، ابتدا به یک نماد نیاز دارید. لوگومارک ها مفاهیم یا ایده آل های خاصی را به همان شیوه ای نشان می دهند که یک شکل چوبی یک شخص را به تصویر می کشد. در دست راست ، یک نشان تجاری می تواند یک ابزار تأثیرگذار باشد که می تواند نحوه نگاه مردم به کل هویت نام تجاری شما را معطوف کند.

در حالی که آرم ها دارای نیروی زبانی در پشت خود هستند ، لوگو مارک ها باید حداکثر استفاده را از ارتباطات بصری ببرند. اشکال مختلف ایده های متفاوتی را منتقل می کنند: حلقه ها معمولاً بازیگوش و معمولی به نظر می رسند ، در حالی که مربع ها نشان دهنده ثبات و اطمینان هستند. می توانید اشکال انتزاعی را دستکاری کنید تا تصویری جدید منحصر به فرد برای نام تجاری خود ایجاد کنید. رنگها ، اندازه و استفاده از فضای منفی نیز همینطور است.
لوگو تایپ

آموزش جامع تایپوگرافی

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x