تایپوگرافی اسم

خوشنویسی در گرافیک

تقریباً همه طراحان ایرانی، از طراحان برند گرفته تا طراحان رابط کاربری تا طراحان تایپوگرافی اختصاصی ، می توانند از گسترش دانش خود در زمینه تایپوگرافی و دانش اصول خوشنویسی استفاده کنند. احتمالاً به استثنای رنگ ، سبک های رسم الخط مورد استفاده در طراحی تأثیر بیشتری بر نحوه درک کاربر از آن طرح نسبت به سایر عناصر طراحی شخصی دارد.

تایپوگرافی عالی می تواند یک طرح را از “خوب” به “شگفت انگیز” برساند ، در حالی که تایپوگرافی بد (یا بدتر – نوع ناخوانا) می تواند حتی “بهترین” طرح ها را غیر قابل استفاده کند. صرف وقت برای یادگیری عناصر چاپی می تواند به هر طراح در بهبود مهارت خود و ایجاد پروژه های برتر برتر کمک کند.
حالی که پیشنیان ما موروث ارزشمندی به اسم خوشنویسی برای ما به یادگار گذاشته اند چرا از آن بهترین استفاده را نکنیم.

اصول خوشنویسی

تایپوگرافی با رسم الخط های سنتی می تواند به شگفت انگیز تر شدن آثارمان کمک کند.

هنر اصیل ایرانی که فقط با دانستن و بکار بردن اصول ساده آن به ارزشمندتر و فاخر شدن کارهایمان بیفزاییم. 

در اصول خوشنویسی ایرانی در خط های نستعلیق و سنتی اصولی همچون حسن همجواری و قواعد سواد و بیاض می تواند مرجع کامل و پایه تمام طراحی هایمان باشد. 

 

تایپوگرافی اسم

طراحی لوگو شخصی با خوشنویسی

لوگو شخصی یکی از مهمترین ابزار ممعرفی برند در هر کسب و کاری است.

 طراحانی که اصول خوشنویسی را می دانند و همزمان آرایه های خلاقانه خود را به این گنجینه ارزشمند اضافه می کنند، ارزشمندی آثار خود را دوچندان می کنند.

گاهی استفاده از خطهای ثلث و معلی نیز می تواند آثار به شگفت انگیز تر شن کارها کمک کند. 

امروزه خط ثلث که اصالتا عریبیست در فرهنگ و هنر ما رسوخ کرده و بیشتر آثار گرافیکی مورد توجه قرار گرفته. همچنین خط معلی که اصالتا ایرانیست.

آرایه ها و شکل دلبرانه حروف در این دوخط بستر  آماده و فضای مناسب را برای هنرنمایی طراح ایجاد می کند.

تایپوگرافی اسم
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x